Manager Bedrijfsvoering – De Bibliotheek AanZet – Dordrecht

Dat mensen zich willen ontwikkelen, is van alle tijden. Dit verandert niet. De manier waarop verandert wél. De bibliotheek verandert van een plek waar men boeken kan lenen naar een (digitale) plek waar iedereen zich breed kan ontwikkelen. Een veilige plek waar ze zoeken, vinden, leren, verwonderen, nadenken, ontmoeten, tot rust komen of juist enthousiast worden. Onze ambitie is om een programmeerbibliotheek te zijn waar een leven lang leren centraal staat. Met de juiste informatie, inspiratie en vaardigheden voor iedereen. Dit bereiken we samen met onze inwoners en partners in ons werkgebied.
Zie jij dit ook zo? En wil je hier graag mee aan de slag? Dan komen we graag met jou in contact! We zijn op zoek naar een professionele, verbindende en ondernemende:

MANAGER BEDRIJFSVOERING (36 uur per week)

De Bibliotheek AanZet werkt op basis van een Raad van Toezicht-model. Het managementteam bestaat uit een eindverantwoordelijke directeur-bestuurder, twee managers, een controller en een transitiemanager. Jij bent één van die managers.

Als Manager Bedrijfsvoering ben je integraal verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering en resultaat verantwoordelijk voor de soliditeit van de organisatie, waarbij gestuurd wordt op continuïteit, efficiency, rendement, klant- en medewerkerstevredenheid en risicobeheersing. Je ontvangt leiding van de directeur/bestuurder en geeft direct leiding aan de interne bedrijfsvoering met diverse aandachtsgebieden zoals o.a. Financiële administratie, HR, ICT, Facilitair & Huisvesting en de nieuwe eenheid Proces-business control.

Als lid van het managementteam bepaal je mede de koers, positie en het strategisch beleid van de organisatie en ontwikkelt strategisch beleid voor een of meer aandachtsgebieden van de bedrijfsvoering. Daarnaast:

  • draag je zorg voor het ontwikkelen en opstellen van beleidsvoorstellen ten aanzien van het bedrijfseconomisch en administratief beleid en draag je zorg voor de planning & control en de formatieplanning van de diverse afdelingen;
  • initieer en stuur je organisatie brede veranderingsprocessen aan en vertaal je (financiële) cijfers naar praktische stuurinformatie;
  • ben je verantwoordelijk voor de bedrijfseconomische kant van de aanbestedingsprocedures en offertetrajecten;
  • ondersteun je de directeur/bestuurder op het gebied van bestuurlijke vraagstukken. In dit kader ben je ook verantwoordelijk voor de voorbereiding van het bestuurlijk besluitvormingsproces zodat de Raad van Toezicht in staat is weloverwogen adviezen te formuleren;
  • voer je samen met de managementassistente procesregie op de vergaderingen van de Raad van Toezicht en verzorg je de follow-up van de vergaderingen;
  • coördineer en bewaak je de advies- en besluitvormingsprocessen.

Onze ideale kandidaat…

  • heeft kennis van bedrijfskunde op academisch niveau van denken en functioneren en inzicht in (strategische) bestuurlijke processen;
  • heeft analytisch vermogen om te kunnen verrassen, hoofd- en bijzaken te kunnen onderscheiden en om de discussie op strategisch niveau te kunnen voeren, maar ook de inbreng van anderen op waarde te kunnen schatten;
  • voelt zich verbonden met, heeft van kennis van en inzicht in actuele maatschappelijke ontwikkelingen;
  • heeft het vermogen om de missie van de organisatie en de continuïteit van de bedrijfsvoering te bewaken;
  • beschikt over voldoende relevante kennis en ervaring enerzijds en reflectief vermogen anderzijds om te kunnen fungeren als sparringpartner van de Managers en Bestuurder als Raad van Toezicht;
  • heeft sociale vaardigheden zoals tact, luistervaardigheid, overtuigingskracht, conflicthantering en ook onderhandelingsvaardigheden zijn vereist.

Je wilt werken bij AanZet, omdat…

  • werken bij de Bibliotheek AanZet verrassend, vernieuwend en vooral heel leuk is;
  • je bij ons veel verantwoordelijkheid krijgt met daarbij veel vrijheid om je eigen goede ideeën in te zetten en uit te voeren;
  • je kunt rekenen op veel afwisseling en uitdagingen en veel contact met collega’s;
  • je actief wilt bijdragen aan onze grote maatschappelijke ambitie;
  • je een jaarcontract aangeboden krijgt met uitzicht op een vast dienstverband;
  • je een salaris op basis van de CAO-bibliotheken ontvangt (schaal 12, maximaal € 5.901,- obv 36 u/wk) en een pensioenregeling via het POB;
  • wij een uitgebreid pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden hebben samengesteld (o.a.: gratis lidmaatschap van de Bibliotheek AanZet, korting op zorg- & andere verzekeringen).

Solliciteren?

Je reactie is welkom tot en met 15 februari 2020. Je CV met motivatie zien we graag t.a.v. Margot van der Linden tegemoet. Via dit mailadres kunnen ook vragen omtrent de vacature worden gesteld.

Over de Bibliotheek AanZet…
Als een van de oudste bibliotheken van Nederland helpen wij al sinds 1899 mensen om zich verder te ontwikkelen. Door hulp te bieden, door verhalen te vertellen én door te experimenteren. Een leven lang leren staat hierbij centraal. Met de juiste informatie, inspiratie en vaardigheden voor iedereen.

Dit doen wij voor én met maatschappelijke partners, scholen en gemeenten. Maar vooral voor onze leden en bezoekers in 13 bibliotheken, 12 servicepunten en 4 afhaalpunten, verspreid over 12 gemeenten.

Secundaire arbeidsvoorwaarden:

  • Fietsplan
  • Pensioen
  • Bonus / Winstdeling
  • Reiskostenvergoeding
  • Personeelskorting
  • Dertiende maand / Eindejaars Bonus
  • Vakantiegeld
  • Flexibele werkuren
  • Werk vanuit huis mogelijkheden
  • Bedrijfstelefoon
  • Budget voor professionele ontwikkeling

Soort dienstverband: Fulltime, Bepaalde tijd

Salaris: €5.901,00 per maand

Vacaturebron

Via de "Vacaturebron" ga je naar de sollicitatiepagina van de vacature...succes! Werken in de bieb, vacatures en nieuws op bibliotheekgebied.

We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Volgens de Europese wetgeving moeten uitgevers van digitale content bezoekers van hun sites en apps informeren over het gebruik van cookies en andere vormen van lokale opslag. We gebruiken cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services.

Sluiten